سیاست ایران و آمریکا- میانرشته ای متین

روابط بین الملل، دیپلماسی، امور خارجه، جنگ، صلح، مذاکره

سیاست ایران و آمریکا- میانرشته ای متین

روابط بین الملل، دیپلماسی، امور خارجه، جنگ، صلح، مذاکره

اندر حکایت دستگیری زم



به نقل از سایت : خبر فوری


برخی خبرهای غیررسمی درباره نحوه بازداشت روح‌الله زم نشان می‌دهد که احتمالا او به شیوه‌ای شبیه به بازداشت عبدالمالک ریگی، بازداشت شده است.

برخی فعالان توییتری نزدیک به آمدنیوز، بازداشت روح الله زم را به خبر سفر یک مقام امنیتی امارات به تهران که دیروز منتشر شد، نسبت داده‌اند.

یک فعال توییتری در همین راستا نوشته است که زم در حال سفر به دوبی بوده که هواپیمای او در شیراز به زمین نشانده شده است.

پایان این تحریم ها و جنگهای روانی و اقتصادی



مقدمه:  وقتی مخاطب مان نسل دهه 70 و 80 باشد، لازم نیست از فلسفه انقلاب و روند شکل گیری آن حرف بزنیم. درست همانگونه که زمان جوانی ماها هرچه از قیام مشروطه و فتوای میزای شیرازی و کارهای رضاشاه میگفتند، زیاد تاثیری بر هشیاری ما نداشت. از دهۀ  60 گفتن و جنگ هشت ساله هم چیزی جز سخن گفتن از تخریب و استهلاک سرمایه ها گفتنی وجود ندارد. البته، نباید تغییر روحیات مردم و برخی جهت گیری های فرهنگی آن زمان را منکر شد. اما کارنامه 30 سال بعد از جنگ و با حضور 8 دولت (از انتهای دولت میرحسین موسوی تا دولت های هاشمی و خاتمی و احمدی نژاد و روحانی- هر کدام دو دوره ) سرجمع چیزی نیست جز وضعیت فعلی ملی و بین المللی ما. 

زمانی مدیریت سازندگی کردند، بعد مدیریت توسعه سیاسی، بعد دوران بصیرت و تحولات فرهنگی آمد، و این اواخر هم دوران چاره چویی تدبیر و امید.  شعار این دولت آخر دقیقا معنایش این بودکه : بی تدبیری شده و فضای نومیدی هست. لابد ملت هم این ادعا را قبول داشتند که به دولت تدبیر و امید رای دادند!!!

قبل از آنکه مشخصات وضعیت کنونی را برشماریم، باید پذیرفت که نابرابری اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و سیاسی بشدت وجود دارد. زیرا، هر کدام از آن دولت ها با شعارهایش فرصت طلبانی را در حوزه سازندگی، توسعه، فرهنگ و بخصوص اقتصاد بالا کشاند و پروراند؛ همان چیزی که الان تحت عنوان فساد و رانت و آقازادگی و غیره نتیجه داده است. این عده همگی در لباس انقلابیگری مدعی مهندسی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور بودند. نتیجه آن شد که الان فرزندانشان آن سوی آبهای هستند و  فقط معدودی از افراد طمع کار از میان ایشان که خیلی در رفتن درنگ کردند  اکنون در دادگاه فساد اقتصادی پیدایشان هست. 

اما حالا مردم مانده اند و فضای روانی با این مشخصات:

1====: نان آور هر خانواده ای، اگر حتی بیمار و عصبی و افسرده و بیکار بیکار هم نباشد، باید چندشیفته کار کند تا ضربات اقتصاد فساد زده را تاب تحمل داشته باشد. 

2====: با وجود رسانه های امروزی دیگر چیزی قابل پنهان کردن نیست. هر کارگر ساده از طریق گوشی همراه خود لحظه به لحظه از سرنوشت امروز و پیش بینی فردا خبردار است. همه غصه خور امروز و نگران فردای خود و کشور هستند. 

3====: چشم انداز مثبتی هم برای کاهش دشمنی دشمنان بیشمارغربی و عربی  (که هر کدام طایفه ای از کشورها هستند) وجود ندارد.  همه  گمان می­‌کنند که  روزگار آبستن حوادثی است که دیر یا زود مصائب خانواده های ضعیف و متوسط را دوچندان می ­کند.

4====: خوشبینانه ترین احتمال ادامه سناریوی فعلی و تقابل درازمدت به سبک کوبا و کره شمالی است. یعنی  خیلی که خوش شانس باشیم سالهای آینده هم  در عین  کشتی گرفتن با اروپا و آمریکا و اعراب و اسراییل دیگر اتفاقات  مخوف و مصیبت بار روی ندهد، مثلا به ما حمله نشود.

5====:طبقات متوسط هم با ترس و احتیاط پیش می روند. سرمایه داران هم  پروژه ­های خود را متوقف کرده ­اند.

6====:اختلاسگران و رانت خواران و آقازاده ها هم  بلیط  مهاجرت گرفته و در قافله هایی رو به آن سوی آبها هستند. آنها از قبل با فرستادن فرزندان خود برای تحصیل یا ایجاد کسب وکار در کشورهای دیگر، فکر روز مبادا بوده اند. 

7====: ما مانده ایم؛ ما آسیب پذیران بی پر و پا (مستضعفین سابق) که  از دهۀ 80 به بعد قلمبه سازان و قلمبه گویان با عنوان اقشار «کم برخوردار» از ما یاد می کنند!!!!

عجب نامعادله ای است که مقادیر  x و y آن  با حساب دو دو تا چهار تا روشن شده است: نامعادلۀ بی مجهول


> <  



برای دانلود 

روی عبارت زیرکلیک کنید 


...........      سایت طاقچه    ........


طرح تقسیم و تجزیه یمن

 گزارش ها حکایت از آن دارد که جامعه جهانی تقریبا به این نتیجه رسیده که تقسیم یمن به سه اقلیم به مصالحه طرف‌های درگیر یعنی دولت مستعفی،‌ انصارالله و حوثی‌ها و شورای انتقالی جنوب کمک خواهد کرد. آنها می کوشند که فضای امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و روانی سه اقلیم را برای برگزاری همه‌پرسی در داخل هر اقلیم تحت نظارت سازمان ملل فراهم کنند. آنگاه بر سر تاسیس دولتی با مشارکت دو اقلیم دیگر براساس همزیستی مشترک و مذاکره بر سر انفصال اختیارات امنیتی به جای درگیری و جنگ مذاکره نمایند. تقسیمات اقلیمی از قرار زیر است:

۱- اقلیم صنعا، شامل استان‌های تحت کنترل حوثی‌ها یعنی صنعا، دبیرخانه صنعا، صعده، إب، عمران، ذمار، وریمه، الحدیده، المحویت، البیضاء و حجه است.

۲- اقلیم حضر موت،‌ شامل استان‌های تحت کنترل دولت مستعفی یعنی حضرموت، المهره، شبوه، سقطری، مأرب، الجوف و أبین، (مناطق کشیده شده در طول حد فاصل بین شهر شقره در جنوب تا شهر لودر در شمال تا منطقه العرقوب است.)

۳- اقلیم عدن شامل استان‌های تحت کنترل شورای انتقالی یعنی عدن، لحج، الضالع، تعز، بخش غربی ابین از شهر زنجبار در جنوب تا شهرستان‌های سرار،‌ رصد سباح در شمال است.